Höslaget

Hösaget i Avan gick av stapeln idag. Och traditionsenligt var det buskspel (som jag traditionsenligt glömmer bort) alldeles bredvid hockeyplan i går och idag (tror jag) och eftersom det alltid är basketvecka hela veckan är vi ju på planen och tränar. Och det kommer alltid massa folk från jag vet inte var som ska vara med och spela dragspel i buskarna (som jag tror de gör) och har med sig sina husvagnar och husbilar och gud vet allt.
Jag blir i alla fall alltid lika förvånad när det kommer en femton husvagnar coh packar upp sig på en äng alldeles bredvid och börjar spela dragspelsmusik.
Nåja, åter till höslaget. Traditionsenligt hade alla basketlagen uppvisningsmatcher nästan hela dagen i den traditionsenliga hettan. I år spelade vi mot Brooklyn och förlorade, men jag bryr mig inte så mycket. Det var en rolig match även fast vi kunde ha haft en bättre domare, fler spelare och ett lättare motstånd, men det gör inget tycker jag, det blev ju en hel del träning åtminstone.
Nä, nu går jag.


Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Klicka här om du är lat

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din historia:

Trackback
RSS 2.0