Summer's out for school?

Nja, snart i alla fall. Det är idag och imorgon kvar innan skolan drar igång igen och ska jag vara ärlig så tycker jag inte att det gör något. Visst, jag hatar tanken på att jag fyller 18 om 19 dagar och därför måste börja bli vuxen och ta ansvar och söka vidare eller skaffa ett jobb och att det här är slutet på mitt sista sommarlov och att jag måste börja tänka på vad jag vill bli.
Det är så sorgligt att det här faktiskt är mitt sista "riktiga" sommarlov och att det är i princip slut, men jag är nästan lite glad att jag inte fick något sommarjobb, för nu har jag kunnat göra en massa saker istället för att jobba. Pengar fick jag av farmor och farfar och mamma och pappa när jag har jobbat åt dom. Inga supermängder utan bara litegrann då och då, precis så jag har klarat mig.
Men åter till skolan. Bokstavligt.
Vårat schema är rätt okej om jag får vara ärlig, inte alltför många lektioner och massa, massa praktiska lektioner och APU. Det lite småtråkiga är att vi har många håltimmar, men de kan väl fyllas av PA och saker på textilen. Jag tror att det kommer bli ett roligt år ändå.

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Klicka här om du är lat

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din historia:

Trackback
RSS 2.0