Whiii

Idag är en bra dag även fast jag stukade foten igår så jag är tvungen att gå på kryckor idag, ty vi har ingen matte eftersom våran lärare fick migrän. Att hon fick migrän och att jag har ont i foten var kanske inte så trevligt i sig, men nu har vi ju ingen matte i alla fall och det innebar att jag slutade halv tre.
Idag hann jag med en massa igen på hantverks, sy ihop en massa infodringar och fickor och det kändes jätteproduktivt, verkligen... Nu har jag dock precis haft MKO vilket jag nu har lärt mig betyder Datoriserad Mönsterkonstruktion, jätteraffigt va?
Åh, just nu sitter jag och håller inne en himla massa idéer på saker jag vill göra.
Jag vill göra smycken av indianpärlor, såna platta stora saker som man har använt en pärlbricka och strykjärn för att göra och så vill jag göra en svart blus med tryckknappar, en klänning med typ hundra knappar, sy om skjortor till kjolar och sy kuddfodral och ett överkast och baka muffins med glasyr coh godis och grejer på.
Plus att jag vill börja med mitt projektarbete, fast det kan jag ju inte eftersom jag inte går i trean ännu.
Men jag tror att jag ska göra slag i saken och antingen sy om en av skjortorna jag har fått av pappa till en kjol eller göra indianpärl-smycken.. Nog för att jag inte har några kedjor att hänga de färdiga småsakerna i men...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej och tack! Jag skissar allt på ett skisspapper först tills jag är nöjd, sedan kalkerar jag över den skissen till ett tjockt akvarellpapper och målar då svagt, svagt med blyerts. Sen fyller jag i detta med vattenfasta bläckpennor. Som sista steg använder jag akvarellerna:)

It's about it. Lycka till och prova lite olika tekniker så hittar du säkert något du gillar.

2009-01-28 @ 21:23:29
URL: http://myltan.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Klicka här om du är lat

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din historia:

Trackback
RSS 2.0