En dag då solen sken

Det är så fint väder ute idag och jag är så nöjd. Jag är snart klar med en slags rapport till religionskursen som ska vara inne på måndag, vilket känns skönt. Är dock lite orolig över att våran lärare kan tänkas tycka att min diskussion är kass. Men vi får hoppas att den inte är det.

Åter till det fina vädret. Det är dundersoligt och knappt ett moln att beskåda och snön och isen smälter ty det är någon plusgrad. Jättehärligt nu när man har börjat inse att man längtar till sommaren.
Och bara för att det är så fint väder tror jag att jag ska göra något som jag aldrig brukar göra i vanliga fall, nämligen gå ut på promenad. Och inte bara vilken vanlig promenad som helst, utan en Mr Moll-promenad. Jag hatar att gå ut och gå med Hunn för han är så jobbig att gå med tycker jag. Det är som inte så lätt när en fnattig 35-kilosklump får för sig att han MÅSTE hoppa ner i diket eller upp på en snödriva.
Fast riktigt så jobbig är han inte alltid, vi får hoppas att idag är en sådan dag.



Senare idag är det också "final" i serien. Vi möter Höken i Pontushallen 17.45 så det är bara att komma och heja och hoppas att lilla Avan vinner. Både dom och vi har 2 förlorade matcher under säsongen, men de har en match mindre spelad än vi. Fast det är mot Kuivakangas, inget illa menat men de har bara vunnit en enda match stackarna.
Nåväl, såhär ser det ut idag.




Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Klicka här om du är lat

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din historia:

Trackback
RSS 2.0