Like the springtime's first carnation

Det har varit en bra dag idag. Jag och Jenny åkte med Jullan och pappa till Kåbdalis och åkte slalom, vilket var roligt.
Igår däremot, då köpte jag en engelsk pelargon.
Jag har bestämt att jg ska börja samla på pelargoner. Så när jag bor i något eget kommer den bostaden vara översållad med pelargoner, ungefär som mitt fönster är nu, fast i alla fönster... Det ska bli roligt att skaffa sig så många olika fina pelargoner, för de är de roligaste blommorna om jag ska vara ärlig. De och penséer. Och så förstås nejlikor (carnation, springcarnation... Ringer någon klocka?) som är otroligt vackra.
Nä nu är jag på listhumör och ska göra en Top 5-lista på mina favoritblommor.

  1. Nejlikor (för de är så vackra)
  2. Pelargoner (för de är fina coh lättskötta och finns i jättemånga varianter)
  3. Penséer (för de är så söta och finns i ännu fler varianter)
  4. Pion (för de är så stora och vackra)
  5. Blå bolltistel (finns det läckrare blommor?)

Jo, jag hittade en jätterolig sida häromdagen, Ktichen Garden.
Där har dom en jättestor mängd fröer som man kan köpa så jag är helt lyrisk, jag tror att jag ska köpa lite fröer därifrån om jag ska vara ärlig.
Ni kanske inte visste att jag gillade att hålla på med blommor, men nu vet ni det i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Mina favoritblommor är nog pangisar, vallmo(s?) och nävor, om nån undrade :P

2009-03-02 @ 09:59:31
Postat av: Jonna

Jag visste inte riktigt hur nejlikor såg ut, men dem är ju jättefina! googlade

2009-03-02 @ 10:01:20

Vad tycker du?

Namn:
Klicka här om du är lat

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din historia:

Trackback
RSS 2.0