Vickan stör sig på

Okej, idag är det dags för ett nytt rafflande inlägg om vad jag stör mig på idag.
Jag stör mig på att det är snö kvar och att det aldrig vill bli varmt väder. När ska man annars kunna använda sina sommarkläder, för det känns ju sannerligen lite fel att gå omkring i sina svarta, mörklila, grå och mörkblå kläder (vilket 90% av alla mina kläder faktiskt är) när det våras för våren.
Jag vill gå i kjol, klänning och T-shirts dagarna i ända, men går det? NÄÄ, just det!
Vi måste knalla runt i våra jeans och dubbla tröjor för att hålla kylan utanför huden, eller i alla fall jag. Jag är nog den personen med sämst blodcirkulation eller något. Jag fryser nästan ihjäl när jag äter glass och jag hann bara strutta runt i bikini i fem minuter på Pontusbadet (då räknar jag in tiden det tog att byta om och duscha) innan jag började darra som en chihuahua med epilepsi.
Som Jenny en gång sa "Om man klagar på att man har kalla händer och sen känner på Vickans inser man att man ändå inte är så kall". Det tyckte jag var rätt lustigt sagt.
Men om jag nu ska kunna knyta ihop det här på ett snyggt sätt så gör jag det såhär;
Nä, nu vill vi genast ha varmare väder så att snön får smälta bort ordentligt och så att vi alla kan ha på oss lättare kläder som passar till sommaren och våren utan att frysa rumpan av oss!

Kommentarer
Postat av: jonna

vad ska man då ha på sig? jag gillar inte vår/sommar när man ska gå på skolan, för där kan man ju inte ha kjol.. eller bara ben

2009-05-06 @ 14:55:37

Vad tycker du?

Namn:
Klicka här om du är lat

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din historia:

Trackback
RSS 2.0