Borås vs Barcelona

Idag, om exakt tre fyra timmar går tåget mot Göteborg från Boden och jag kommer att sitta på det! Det är
studieresa på G och destinationen är Borås. Vi ska gå på en massa olika skolor och kolla vidareutbildningar och på diverse muséer och även på Gina Tricots huvudkontor. Det blir nog en hel del tygshopping. Jag ska kolla på ylletyg till en kappa, tyg till mitt projektarbete och eventuellt en massa annat tyg som kan vara fint och bra att ha.

Förresten fick jag ett mail, eller egentligen två, av min baskettränare om den eventuella Barcelonaresan som faktiskt verkar bli av. Då vart jag jättepepp på att börja samla ihop pengar och fixa och dona och jobba för att få åka dit en vecka i maj.
Inser ni hur jäkla kul det skulle vara?! Åka utomlands på träningsläger och träna med/spela mot ett lag från ett helt annat land. Intressant att se hur pass annorlunda det kan tänkas vara att spela basket i Spanien jämfört mot i Sverige. Jag vet inte, men kul ska det bli.

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Klicka här om du är lat

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din historia:

Trackback
RSS 2.0