Massa, massa ord

Idag vart jag fotograferad av Greta til hennes projektarbete. Jag vet inte riktigt vad hon kallar det men det är i alla fall klädet med skinndetaljer. Jag ska kanske inte avslöja för mycket, men det kommer att visas på modevisningen den 20:e maj.
Det var ganska kul men när man väl hade blivit "varm i kläderna" eller vad man nu ska säga, då det väl började kännas bra att bli fotograferad så sa hon "Jamen, det var ju bra! Nu är vi klara!" så jag får väl lita på hennes ord. jag såg bilderna lite snabbt på kameran men jag vill ju inte påstå att mitt ansikte tedde sig så bra och snyggt som det kunde. Det vart i alla fall rockigt som tanken var.
Jag måste erkänna att jag är jättesugen på att sy lite kläder som Jonna kan fotografera, det är alltid kul. Hehe, kanske Jonnas (Boovist) morgonrock kan bli en hit? Nää, inte det.
Men jag längtar även något så kopiöst till jag går ut tvåan så att jag äntligen kan börja med mitt eget projektarbete, ska bli så jäkla kul att sy upp klänningarna och sedan ha en cool photosession och dessutom visa upp dom på catwalken på modevisningen. Ja, jag tycker verkligen att mode är en roliger uppfinning, tur att det finns. Jag menar, vad skulle vi annars gå i skolan för?
När vi nu är inne på mode, så kan jag upplysa er, kära vänner, om att jag snart är klar med min väst.
Det är en kort, tight skinnväst med brottarrygg och riktiga fickor fram samt dragkedja fram och knäppflärpar bak. Den är faktiskt ganska fin ska ni veta. Jag tror till och med att jag kommer använda den, så fin är den.
Sen ska jag nog sy en till väst, för västar är lätta grejer minsann! En annan som är svart eller grå som man kan ha till vardags den med (för jag tänker ju faktiskt använda skinnvästen sa jag ju!).

Nåja, nu ska jag avrunda med att berätta att jag är nervös inför anställningsintervjun imorgon på Hedströms Trädgård. Jag ska mest troligt jobba helger där fram till sommaren, vilket är bra eftersom jag kommer kunna köa minskinnjacka som jag vill ha.

Fast den som jag ska köpa är svart och kostar 1799 riksdaler.


Kommentarer
Postat av: Jonna

en orange hade ju varit.. piffigt xD

2009-03-27 @ 18:40:27

Vad tycker du?

Namn:
Klicka här om du är lat

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din historia:

Trackback
RSS 2.0