The lost art of murder

På fredagar har jag bara en enda lektion, det är jobbigt då jag bor ute i bushen. Jag får åka med bussen klockan sju och så börjar jag 8.15. Lektionen slutar 9.35 och sen får jag vara i Luleå till klockan är 14.10 för då går första bussen på eftermiddagen hem.
I vanliga fall är det helt okej eftersom jag brukar passa på att jobba med mitt projektarbete då. Men vissa dagar, som idag, är det annorlunda. Idag funderade jag på att "försova" mig och inte komma alls, men jag är för hederlig för det och åkte till skolan ändå.
Väl utanför klassrummet väntade vi. Och väntade och väntade. Ingen lärare kom och det visade sig att han var hemma med sitt barn som var sjukt. Då orkar man inte stanna i skolan och vara duktig utan man åker hem med 9.04-bussen och sover här hemma istället för att göra någon nytta när man kommer hem igen.

Men nu känns det skönt i alla fall, det känns som att man fått ännu en lördag. Och ikväll ska vi åka in till Luleå och se Plannja mosa Jämtland. Jag vet inte om det kommer bli så värst rolig match, men vad annars kan man göra?
Inte Cleo (som jag för övrigt var väldigt sugen på) i alla fall för vi har match 13.20 imorgon.

Här är en bild som jag knåpade ihop igår.


Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Klicka här om du är lat

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din historia:

Trackback
RSS 2.0