Bloggar att läsa

Okej, nu sitter jag och tänker skapa en liten lista med bloggar som är värda ett besök...

  • Silent Spread (inte för att jag fattade ett ord, men jäkligt smaskigt såg det ut)
  • Isabelle Ståhl, otroligt läsvärd. Skriver enligt mig riktigt härliga texter.

Ah, okej. Där tog lisan slut. Jag orkade inte leta efter fler fina bloggar... Annars kan man ju ta en titt på länkarna lite längre ner till höger. De är inte riktigt lika bra som den här, men gott och väl bra. Eller kanske inte Jonas. Jonas är egentligen för cool för att skriva, därför är Jonas ett pseudonym. Men läs den bloggen i alla fall. Den är fin.
Jag minns inte varför jag började skriva det här inlägget, men det skulle i varje fall inte handla om andras jäkla bloggar.
Jag drabbades nog av tillfälligt vansinne.

Från en sak till en annan. Det är en rådande mat-/bantningshysteri som pågår runt mig.
Alla (ja, många) tjatar om hur de ska motionera och om hur de ska sluta äta godis etc. etc. Plus alla TV-program och böcker och bloggar och tidningsartiklar om olika dieter osv.
Mina föräldrar har börjat med nån hemmasnickrad GI-variant som är inspirerad av HFLC (High Fat Low Carbs) som de själva uttalar HCFL vilket i och för sig låter bättre men ger helt fel bild av dieten. Men i alla fall. Den här nya dieten innebär att de lagar mat med sjukt mycket fett i och så vidare, och de (mamma) har tänkt at jag och Jullan ska äta samma sak fast med ris och potatis och så vidare. Det funkar ju inte, man får i sig på tok för mycket kalorier. I vanliga fall bryr jag mig inte, men bara för att jag vet vad det är för jäkla mat vi käkar nu så är jag äcklad. Nu känner jag att jag låter som nån irriterande liten tjej som sitter och klagar (för det är ju vad jag gör) över sin vikt fast hon inte är det minsta överviktig.
Nä, men det känns enormt onyttigt med tanke på att det är godisets högtid just nu (påsk) och jag har fått i mig otrevliga mängder godis, chips och kakor under helgen. Det är mest tanken på det hela som gör mig hysterisk. Patetiskt.


Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Klicka här om du är lat

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din historia:

Trackback
RSS 2.0