Bajs, bokstavligt talat

Idag är jag arg.
Vi har ju hand om en katt som heter Elfs Leo Lejon, han är dryg. Han struntar i en, fräser om han inte vil bli klappad och går omkring och jamar för att han vill ha blötmat, bli klappad, bli borstad, vill ha vatten ur duschmunstycket eller för något jag inte kan uppfylla då jag provar med allt tidigare nämnt. Han kan inte dricka ur en vanlig skål utan han måste ha ett glas eller dricka ur duschen för att inte blöta ner sina precious morrhår. Han har gjort om vår ryamatta till sin personliga bajstoalett och därför har jag varit tvungen att bära ner den till förrådet. Han släpper hår som tusan så jag får rensa sofforna från hår stup i kvarten. Han har även sett till att pissa överallt i badrummet och vägrar gå in i en kattlåda med tak.
Det enda positiva med honom är att han har en ful röst som man kan skratta åt när man inte stör sig alltför mycket samt att han sover väldigt mycket.

Det andra jag är arg över är att Tobbe är kring Kebnekaisetrakten, kirunatrakten eller kanske i Norge någonstans, han och hans kompisar kan vara var som helst. Jag har ingen aning eftersom han inte har hört av sig sedan igår morse 07.26 då han bara skulle ställa en dum fråga om pass i Norge för att sedan lägga på i örat på mig. Telefonen är avstängd och Lundies likaså så jag kan inte få höra när de planerar att komma hem igen. Det stör mig.

Det tredje jag är arg över är att jag inte fick något jobb. Det fjärde är att jag ligger väldigt långt efter i matten (vilket i och för sig är mitt eget fel) så jag måste skynda mig och räkna 20 sidor till måndag.


Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Klicka här om du är lat

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din historia:

Trackback
RSS 2.0