Vickan stör sig på...

Egentligen kanske jag skulle inrätta en kategori som heter "Vickan stör sig på" för att det känns som att jag mycket ofta skriver om sådant och så även idag.
Idag är det personer som slaviskt följer modet och såna som tror sig göra det.
Jag själv är modeintresserad oh jag menar, vem är inte det? Men i alla fall. Nu kommer fördomar, rationaliseringar och förutfattade meningar. En del människor kan ja bara inte låta bli att störa mig på för de läser typ Elle och kanske en och annan modeskribents blogg och tror sig därigenom veta precis vad som är inne och vad som är ute.
Visst, genom att läsasånt får man ju faktiskt reda på vad som är "ute" eller "inne". Så visst är man väl snygg och har en cool stil om man då köper såna kläder som beskrivs? Visst hänger man med?
Det är såna som jag stör mig på. Personer som inte gör det eget utan bara ser en bild och tänker "Jaa, sådär vill jag också se ut" och går och kopierar stilen. Och så fort en trend inte är så trendig längre, ja då byter man stil. Och när den trenden går ur så fortsätter man.
Som exemel så ska alla sno sin killes kläder. Ja, för det är "inne".
Och så ska man göra den "sin egen" genom att ha leggings till det hela.
Det känns bara lite uttjatat det hela med modebloggar och folk som byter stil en gång i månaden.

Jag påstår inte att jag är överlägsen alla stackas modeslavar eller nåt, men jag vart bara så irriterad.

Kommentarer
Postat av: lilly

håller med, jobbigt med folk som inte kan slappna av! äntligen någon som formulerar det man tänkt på!

2009-04-16 @ 22:47:43
URL: http://ekipering.blogspot.com

Vad tycker du?

Namn:
Klicka här om du är lat

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din historia:

Trackback
RSS 2.0