Saker sagda

Första skoldagen gick av stapeln idag och den var väl helt okej.
Vi hade samling 13.00 i aulan där rektorn talade ett tag och presenterade den nya kuratorn varefter vi gick ner i sysalen och ficklit information om scheman, APU och temadag eller vad tusan det nu var innan vi kunde åka hem igen. Det kändes som en rätt bortkastad dag om jag ska vara ärlig.
Väl hemma kom både Jonna och Jenny hem till mig och åt upp alla våra muffins innan vi gick till Jenny för att beundra hennes gitarr. Jenny delgav oss hennes allra första dag på gymnasiet, och hon hade varit jättenervös. Sen på något konstigt sätt sa hon följande

Vickan: "Där flyger en korp"
Jenny: "Näe! Det är en fluga!"

Listigt nog hade hon inte insett att jag kunde prata om korpen som jag såg sväva ovanför trädtopparna en hundra, två hundra meter bort utan trodde jag menade flugan som susade runt i hennes rum och att korp var en sorts insekt. Till hennes försvar sa hon att hon var trött. 
Vilket hon brukar säga. 

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Klicka här om du är lat

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din historia:

Trackback
RSS 2.0