My blood is warmer when you're here

Jag har kommit underfund med att jag är väldigt illasinnat inställd till att måla med akrylfärg.
Vi håller på med måleri på skolan och jag har då valt att göra en bild på nån brud från renässansen, själva idén var ganska bra, en klänning i mossgrönt med ett broderi i guld som vid närmare granskning är en text. Hittils går det ju skitbra, men då måste man alltså MÅLA.
Jag är inte alls förtjust i att använda färg och än hellre akrylfärg som man måste blanda för att få bra färger. Jag är jättekass på det och det är jättesvårt att täcka upp på duken.
Och det hjärper ju inte till direkt att själva duken är 60x40 cm eller nåt i den stilen, jag tycker att ett A3 är alldeles lagom. Men nu vart jag pålurad ett gigantiskt stycke linneduk och ett stort framtida misslyckande.
Nåväl, jag har inte hunnit mer än att måla konturer och luggen på henne, men det är med sorg jag säger att hon är misstänkt lik nummer 4 i Råneå, tror att hon heter Frida...
Jag har även hunnit med att göra klart min tröja i maskinstickningen, den vart mycket gurkig, lägger kanske upp en bild då jag har fått den tillbaka.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Usch då, nej akrylfärg är något jag helst håller mig borta ifrån jag med, det är svårt ju och det blir aldrig som man tänkt sig :S

2009-01-24 @ 20:00:05
Postat av: Jonna

Alltså hahahahah jag börjar skratta varje gång jag läser och trycker på knappen xD

2009-01-24 @ 20:00:38

Vad tycker du?

Namn:
Klicka här om du är lat

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din historia:

Trackback
RSS 2.0