Vi tog alla medaljer som gick att ta

Det gick bättre i Täby än jag trodde.
Både vi och killarna gick till final men tyvärr så var Täby (som vi möttte i finalen) bättre än oss och vi förlorade ganska stort. Men vi kunde dock ha förlorat med mindre ifall vi inte hade haft så jäkla otur med skotten. Det fanns en sekvens där då Lisa och Johana stod under anfallskorgen och plockade retur efter retur och sköt och sköt men inte fick i den.
Men Täby var ändå bättre, de hade en jätteduktig insidespelare och en otroligt snabb guard.
Tänk dig den snabbaste spelaren i norrbotten fast ännu snabbare. Hon behövde inte ens finta, hon kunde bara kuta förbi en och man var tre meter bakom henne. Hemsk spelare, jag hoppas att vi aldrig kommer mötas på en basketplan någonsin igen.
Nåja, vi fick en silverpeng och en småful träbit som deklarerade att vi kom tvåa.
Och killarna vann, deras finalmatch var jätterolig och jättespännande att se på. När sista perioden var slut stod det lika så det blev tre minuters förlängning och Hanna sa ganska passande "Tre minuter är alldeles för lång tid för en förlängning!" för Solna tog ledningen men lilla Avan tog ikapp och tog över ledningen  med tre poäng och när det vet en fem sekunder kvar eller något i den stilen satte Solna en trea så förlängningen också slutade oavgjort vilket ledde till att matchen skulle avgöras i sudden death.
Avan vann då Joel fick straffkast. Ett mycket angenämt slut på matchen.

Men jag är väldigt nöjd med våran insats under cupen. Jag menar, två lag från lilla Avan kommer ner till stora Stockholm och tar både silver och guld. Jag är så stolt över alla.
Jag vill bara krama alla för att ni är så bra.
Nu är det bara att vinna serien och DM kvar innan vi åker till Göteborg och spöar alla där.

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Klicka här om du är lat

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din historia:

Trackback
RSS 2.0