Harry Potter and the Half Blood Prince

Har ni inte sett den filmen ännu är det ett hett tips att införskaffa ett par biljetter på en gång.
Det var den bästa Harry Potter-filmen enligt min mening. Visst, en del grejer var lite att ta ut svängarna för mycket, men i överlag var filmen helt bra. De hade följt boken till punkt och pricka (i princip), de hade inte hoppat mellan händelserna utan det var i kronologisk ordning i den mån det gick. de hade ju hoppat över en del händelser och detaljer men det måste man ju trots allt då boken är på 700-nånting sidor om man ska få plats med det i en film. I överlag var det den bästa. Jag tyckte om tempot och att de satsade på relationerna mellan huvudpersonerna eftersom det är en stor del av boken också. Plus att Dumbledore hade blivit glad och skämtsam istället för den där jäkla arga, gamla gubben som han har varit de senaste tre filmerna.
Man kunde inte låta bli att fälla en tår i slutet, men det var det helt klart värt. Dock hade man ju velat ha med lite mer av handlingen där i slutet, begravningen och det där, men annars ger jag den fem av fem möjliga... Chokladgrodor?


Jag älskar att de hade med quidditch i filmen eftersom det är något av mina favoriter.

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Klicka här om du är lat

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din historia:

Trackback
RSS 2.0